Filipijnen - Reisverslag uit Maypajo, Filipijnen van Annieck Benedictus - WaarBenJij.nu Filipijnen - Reisverslag uit Maypajo, Filipijnen van Annieck Benedictus - WaarBenJij.nu

Filipijnen

Blijf op de hoogte en volg Annieck

31 Juli 2014 | Filipijnen, Maypajo

Een van mijn laatste blog die ik schrijf hier. Het is helaas alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Maar eerst vlieg ik straks nog naar boracay voor vier nachten.

Dit weekend, zondag ben ik met drie andere Nederlandse vrijwilligers hier naar tagaytay geweest. Zondag ben ik naar een weeshuis geweest. In het begin vond ik het heel erg naar en wou ik liever weg. Toen ik hoorde dat de meeste kindjes mishandeld waren of dat hun ouders in de gevangenis zaten of prostituee waren wist ik wel waarom. De kinderen waren eerst erg afstandelijk maar langzaam aan ging het beter. Met een groepje kinderen ging ik een tekening maken, ze moesten een tekening maken van hun familie. Erg leuk, want je kunt vaak veel opmaken uit wat een kind tekent. Ondertussen zaten we lekker te kletsen en te zingen (filipinos zingen veel, en hun levensmotto is ook vaak: à noisy filipino is à happy filipono) en een van de jongens in mijn groepje vertelde dat hij gitaar speelde en erg van zingen hield. Toen we klaar waren met tekenen stond die in een keer voor mij met zijn gitaar en begon i can count on you voor me te zingen van Bruno mars, heel lief!! Daarna hebben we nog wat gespeeld. Toen begon het alweer donker te worden, overal zie je nog veel schade van de typhoon die we gehad hebben. Dit weeshuis zat al twee weken zonder stroom en daarom gingen dus ook alle kaarsen aan en gingen we bidden met alle kinderen. De kinderen hebben hun kamertjes laten zien en wouden graag allemaal een foto van hun zelf in hun eigen kamer haha.
Toen gingen we terug naar het hostel wat we geboekt hadden. We verheugde ons na drie weken wel weer eens op een warme douche maar helaas ook daar zaten ze dankzij de tyfoon zonder water nog en konden we niet douchen. Maar we moesten er eigenlijk wel om lachen met zijn allen. We zijn nu ook wel weer wat gewend ondertussen haha. En hebben we maandag maar weer koud gedoucht in onze eigen douche.

Maandag zijn we naar de taal volcano geweest. Voordat we daar waren moesten we een half uur in de tricycle zitten en hadden we prachtig mooi uitzicht. De vulkaan lag in een meer dus daarna moesten we met zo'n vissersbootje naar het eiland. Daar hebben we de vulkaan beklommen en dat was een hele klim omhoog, lekker in deze warmte haha. Maar goed, het was het waard!! Want het was prachtig, de rook kwam zelfs nog uit de vulkaan en het lava hebben we ook kunnen zien. Het is goed om ook de mooie plekken van de Filipijnen te zien. Aangezien ik een erg arm gedeelte zit. Daarna zijn we weer naar beneden gegaan hebben we ergens wat gegeten en zijn we weer aan onze reis terug naar Manilla begonnen.

Dinsdag was hier een officiële feestdag waardoor alles dicht was. Daar baalde ik wel een beetje van omdat er een dag van mijn werk bij young focus af ging aangezien ik alweer bijna naar huis ga. Maar ik heb wat boodschapjes gedaan en verder lekker niks gedaan.

Gisteren ochtend heb ik bij love 2 learn geholpen. De kinderen leren hier echt nog de kleine basis dingen, zoals cirkels tekenen, letters leren, de dagen van de week etc. Raar idee dat de kinderen dat nog allemaal op een leeftijd van 8 tot 16 jaar moeten leren. Ook krijgen ze twee maaltijden als ze er zijn. In de middag ben ik bij de CC+ (de kleuters) geweest. Daar hebben we getekend en gespeeld en natuurlijk gegeten met de kinderen. Daarna ben ik naar de sm gegaan, sm is hier een soort van overdekt winkelcentrum die je eigenlijk overal wel hebt hier. Daar heb ik de eerste dingen van het sponsorgeld gekocht. Ik heb voor de CC+ puzzels en spelletjes, magneet bord met de letters en van Dora het alfabet gekocht. Voor de love 2 learn heb ik ook het alfabet gekocht en voor de YFCC de baby's heb ik blokken waarmee ze kunnen bouwen gekocht.

Hier is het alweer kwart over 12 in de middag. En ik heb net weer bij love 2 learn geholpen nu ga ik even wat eten en de laatste dingen inpakken. Daarna ga ik met Paul nog even zitten over het sponsorgeld. We weten al waar het naar toe gaat en dat gaan we straks even regelen. In mijn laatste blog zal ik dat vertellen. En om half vier vanmiddag word ik opgehaald door Kayu Mike die mij naar Manilla AirPort brengt en om tien voor 7 vanavond vlieg ik naar een van de mooiste stranden en eiland ter wereld. Daar verblijf ik tot maandag avond, maandag nacht kom ik terug en dinsdag en woensdag ben ik nog bij young focus aan het werk en dan woensdag om 12 uur in de avond vlieg ik alweer naar huis. Tijd gaat veel te snel voorbij!!!

Liefs Annieck

  • 31 Juli 2014 - 14:09

    Griet:

    Hallo lieve Annieck, Wat beleef jij veel in je avontuur. we zien jou enorm genieten. dit is jouw werk, tussen de kinderen. Ze krijgen alle liefde van jou. Super hoor.Met heel veel plezier lezen wij jou reisverslag. Je kunt wel een boek schrijven. Ga lekker genieten op de mooiste stranden van de wereld. Dat is wel wat anders dan in op het strand zitten bij het Wolderwijd. Nog een heel fijn verblijf van je laatse dagen. Groetjes, Hans Griet Ton luc Femke en Emmy.

  • 31 Juli 2014 - 23:36

    Ingrid:

    Hoi Annieck, Fijn om weer een bericht van je te lezen! Wat gaat de tijd dan snel hé. Nog maar een paar dagen. En wat zul je veel te vertellen hebben. Een hele ervaring en heel veel indrukken! Wat goed dat je puzzels en spelletjes voor de kinderen hebt gekocht. Geniet van de laatste dagen aan het strand... en bij de kinderen. Tot gauw! Liefs van Hans, Ingrid, Vera, Moniek en Hester.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Maypajo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Filipijnen

31 Juli 2014

Filipijnen

26 Juli 2014

Filipijnen

22 Juli 2014

Filipijnen

17 Juli 2014

Filipijnen
Annieck

Ik ben Annieck Benedictus. En ga vanaf 9 juli tot 7 augustus een maand naar de Filipijnen om daar kinderen te helpen die daar op de vuilnisbelt (smokey mountain) leven. Vanuit de stichting Young Focus. In deze blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn acties en ervaringen die ik daar ga opdoen.

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 3087

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: