Filipijnen - Reisverslag uit AL Twar Second, Verenigde Arabische Emiraten van Annieck Benedictus - WaarBenJij.nu Filipijnen - Reisverslag uit AL Twar Second, Verenigde Arabische Emiraten van Annieck Benedictus - WaarBenJij.nu

Filipijnen

Blijf op de hoogte en volg Annieck

07 Augustus 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, AL Twar Second

Zo, mijn allerlaatste blog... Helaas is mijn reis afgelopen en heb ik vanmiddag afscheid genomen. Nu zit ik alweer in Dubai te wachten op het vliegtuig naar Nederland. Het is hier nu 4:20 en ik heb er al een reis van 9 uur opzitten.

Vorige week donderdag vloog ik naar Boracay voor een paar daagjes. Donderdag middag ben ik eerst nog met Kuya Manuel naar de smokey mountain geweest, en het blijft indrukwekkend moet ik zeggen! Maar boracay dat was echt geweldig. Het strand was echt prachtig. Het water was erg blauw en helder en het zand voelde aan als poeder en was erg wit. En ik vond het heerlijk om even niks te doen moet ik zeggen. Sinds ik hier ben heb ik nog geen een dag rust gehad. Ik heb gezeild in Boracay en verder eigenlijk genoten van het strand. En ik heb nog wat leuke mensen ontmoet en maandag nacht kwam ik weer aan in Manilla.

Dinsdag en woensdag heb ik eigenlijk overal een beetje gewerkt. Het waren mijn laatste twee dagen dus ik wou overal nog even aanwezig zijn! Vanmiddag heb ik dan afscheid genomen van de kindjes en heb ik nog wat kinderkleding uitgedeeld. En ik heb spelletjes en boekjes etc. uitgedeeld die ik gekocht had vorige week van het sponsorgeld. Daarna heb ik voor de laatste keer geknuffeld met alle kinderen en wat zal ik ze gaan missen allemaal!! Daarna ben ik nog even naar de supermarkt geweest daar hebben we een voetbal gekocht voor mijn buurjongetje hier van een jaar of 3. Vaak kwam die gezellig in de avond soms zo naar binnenlopen om te spelen. Het was erg mooi om de voetbal te geven, zijn opa was helemaal verbaasd en heel erg blij en het kindje ook natuurlijk!! Toen heb ik afscheid genomen van de staf van young focus. Ze hadden een prachtige taart laten maken. En om de beurt deden ze nog een zegje en een gebed. En ze hopen dat ik volgend jaar weer terug kom.. Geen zorgen zei ik als het aan mij ligt ben ik er volgend jaar zeker weer en dan voor een langere tijd! Daarna hebben we nog foto's genomen en toen was het toch echt tijd om de laatste dingen in te pakken. Dus heb ik de laatste dingen ingepakt nog even geknuffeld met mijn buurjongetje en daarna met alle kindjes uit mijn straat. Dit was toch wel het moeilijkste afscheid hoor, ik stapte de taxi in en alle kindjes stonden nog om de auto en byeee niek byee niek. We will miss you. En de hele buurt keek mij nog na, dat vond ik toch wel even lastig. Mooi om te zien hoe je in een korte tijd zo snel al iets opbouwt.

Maar goed, nu ben ik alweer bijna in Nederland. Ik hoop dat de vlucht van Dubai naar Amsterdam een beetje snel gaat.
Ik ben benieuwd hoe het is om weer in Nederland te zijn, denk dat het best nog wel even wennen is weer!

Ohja, de rest van het sponsorgeld gaat het dak voor het nieuwe center. Ik zal het even uitleggen. Een half jaar geleden is het center waar de kinderen komen dat midden op de smokey mountain stond afgebrand toen hebben ze voor 10.000 euro en grotere en uitgebreider een nieuwe gebouwd, maar dat center moest nu dus afgebroken worden omdat alle gezinnen van de regering van de smokey mountain af moeten omdat ze daar iets willen gaan bouwen. Er wonen nog veel gezinnen op de smokey mountain maar de meeste zijn al verplaatst naar Vitas waar ik eerder als het goed is ook al over verteld heb! Een plek wat ik zelf nog heftiger vond bijna als de smokey mountain. Maar goed, nu zitten alle kinderen in een tijdelijk center en is alles nu dus nog een beetje chaotisch. Ze zijn al begonnen in vitas met het nieuwe center. En het geld raakt ook een keer op natuurlijk, dus is het opgehaalde geld naar het dak van het nieuwe center gegaan. Nog twee andere Nederlandse meiden die hier ook voor een maand verbleven hadden ook rond de 1000 euro opgehaald en met zijn drieën hebben we zo dus het hele dak betaald!!

Nou, ik ga mijn gate nu opzoeken voordat ik te laat ben.

Liefs Annieck

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, AL Twar Second

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Filipijnen

31 Juli 2014

Filipijnen

26 Juli 2014

Filipijnen

22 Juli 2014

Filipijnen

17 Juli 2014

Filipijnen
Annieck

Ik ben Annieck Benedictus. En ga vanaf 9 juli tot 7 augustus een maand naar de Filipijnen om daar kinderen te helpen die daar op de vuilnisbelt (smokey mountain) leven. Vanuit de stichting Young Focus. In deze blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn acties en ervaringen die ik daar ga opdoen.

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 3088

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: